Ny kampagne skal gøre erhvervsskoler og håndværksfag mere attraktive
Arbejdstøjfirmaet J.A.K. Workwear har igangsat en kampagne for at få flere børn og unge til at vælge håndværksfagene til. Kampagnen igangsættes tirsdag d. 26. november med et fælles arrangement med Fourfeldtskolen i Esbjerg.
Der bliver blandt andet mulighed for eleverne for at male krukker eller bygge sin egen kuglebane, når der tirsdag den 26. november klokken 8 til 14 afholdes et arrangement på Fourfeldtskolen. Et arrangement som er et resultat af et strategisk samarbejde mellem skolen og den lokale virksomhed, J.A.K. Workwear.
- Vi ønsker at hjælpe med at sætte fokus på erhvervsuddannelserne og håndværksfagene og gøre dem endnu mere attraktive for børn og unge. Vi ser mange fælles interesser både for skolerne, virksomhederne og branchen generelt i at få skabt mere positiv opmærksomhed om de muligheder, der ligger i håndværksfagene for de unge, fortæller marketingansvarlig hos J.A.K. Workwear, Sofie Borch Lauridsen. Hun uddyber:
- Vores første samarbejde og arrangement med Fourfeldtskolen er første del af en større kampagne, der hedder ”vores fremtid ligger i de mindste hænder.” Vi håber, at vi med den kan yde et bidrage i at italesætte en vigtig sag og bidrage til, at vi kan styrke talentudviklingen og få flere unge ind på erhvervsuddannelserne. Vi hører også meget gerne fra virksomheder, uddannelsesinstitutioner, brancheorganisationer eller andre, der kunne være interesseret i at medvirke i kampagnen.
J.A.K. Workwear A/S har hovedsæde i Esbjerg og beskæftiger 22 medarbejdere fordelt på virksomhedens to afdelinger i Esbjerg og Vallensbæk, Sjælland.